Identyfikacja wizualna firmy – logo

Wizerunek firmy tworzy wiele elementów. Filarem jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Są to wszystkie elementy wizerunkowe, które są projektowane w oparciu o te same założenia a także w podobnym stylu, tak by wspólnie tworzyły spójną całość.

Najważniejsze cechy tożsamości wizualnej firmy to spójność oraz unikalność. Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logotyp, który stanowi symbol firmy, stając się najbardziej charakterystycznym elementem jej wizerunku.
Logo – na co zwrócić uwagę?
Logo, czyli znak graficzny, na bazie którego firma jest identyfikowana, jest podstawowy w budowaniu a także utrwalaniu wizerunku firmy. Musi spełniać kilka warunków. Dlatego tworzenie logo najlepiej zlecić agencji reklamowej, która może pochwalić się podobnymi realizacjami. Warto obejrzeć poprzednie realizację i wycenić ich jakość. Dużą zaletą tego rozwiązania jest między innymi kompleksowość usługi. Projekt jest przeprowadzany od początku do końca. Graficy ewentualnie wykonują poprawki i dostosowują projekt do naszych oczekiwań. Należy pamiętać, że logo musi nawiązywać do działalności naszej firmy. Musi być w czytelny sposób skorelowane z branżą, w której działa dana firma. Równocześnie musi być unikalne, tak ażeby nie można go było pomylić z innym znakiem firmowym. Połączenie tych cech w jednym przyciągającym uwagę projekcie wymaga wiedzy, doświadczenia oraz dostępu do narzędzi takich jak programy graficzne.
Logo, czyli symbol naszej firmy, jest równocześnie najbardziej rozpoznawalnym elementem graficznym firmy. Dlatego projektowanie logo firmy powinno być oparte na znajomości branży, w której firma funkcjonuje oraz wyczucia rynku. Znak graficzny nie może być zbyt niełatwy. Niewskazane jest także, aby w jego projekcie zostało użyte zbyt wiele kolorów. Największe światowe marki mają proste dwu albo trzykolorowe znaki graficzne. Utrwalenie wizerunku firmy powinno opierać się na łatwych symbolach, które łatwo zapadają w pamięć. Tym nie najłatwiej utworzyć projekt logo, który będzie wszystkie te warunki spełniał, a zatem będzie intuicyjny, unikatowy oraz charakterystyczny. Właśnie dlatego firmy korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które opracowują identyfikację wizualną.
Sprawdź: https://www.whiteart.pl/projektowanie-logo.