Jak pozyskać leady sprzedażowe
Telecentrum, nazywane inaczej call center to miejsce, w którym pracownicy wykonują serki połączeń dziennie. Ich celem jest sprzedaż towarów i usług, które oferuje jakaś firma. Telemarketing, bo tak specjalistycznie nazywa się sprzedawanie przez telefon jest jedną z popularniejszych form sprzedaży.
Sporo dużych firm ma własne działy sprzedażowe, w tym działy sprzedaży telefonicznej. W pewnych przypadkach pracownicy pozyskują klientów przez telefon i umawiają ich ze sprzedawcą, który osobiście przyjedzie do nich podpisać umowę albo sprzedać jakiś produkt. Osoby, które zajmują się sprzedażą telefoniczną to telemarketerzy. Ten zawód uważany jest za jeden z bardziej wyczerpujących i angażujących. Na prawdę bardzo często w call center pracownicy zmieniają się. Ci, którzy nie są skuteczni odchodzą bardzo szybko. Nie widzą efektówe własnejej pracy i sama podstawa jest dla nich zbyt niskim zarobkiem. Ci najlepsi pracują kilka lat, niemniej jednak potem także decydują się opuścić firmę. Najczęściej są zmęczeni trybem pracy i potrzebują robić coś innego. Praca w call center nie trzeba do łatwych, niemniej jednak jest idealnym zajęciem na sam początek dla osoby, która dopiero wchodzi na rynek zawodowy i nie ma specjalnie sprecyzowanych planów co do swojej drogi do sukcesu zawodowego. W call center można nauczyć się dyscypliny i organizacji pracy. Poznaje się systemy komputerowe do obsługi klientów, czyli popularne crm. Można podszkolić się z kompetencji komunikacyjnych i odbyć wiele ciekawych szkoleń sprzedażowych. Niektóre z nich są dość drogie i naprawdę przydatne w późniejszym czasie. Aby sprzedać towar albo usługę przez telefon trzeba umieć przykuć uwagę rozmówcy. W trakcie sprzedaży osobistej klientowi dużo trudniej jest odmówić, można utrzymywać z nim kontakt fizyczny, wzrokowy. O ile telemarketer dzwoni do klienta, osoby niezainteresowane mogą po prostu się rozłączyć albo w ogóle nie odebrać połączenia, jeżeli już będą widzieć, że to nieznany numer. Praca w call center może być wyczerpująca, ale przynosi również wiele satysfakcji tym, którzy odnoszą sukcesy. Bardzo dobry pracownik telemarketingu potrafi rozmawiać i przy okazji wiele sprzedaje.
Więcej informacji na stronie: call center kraków.