Wizerunek budujący Twoją firmę

Każda firma istniejąca na rynku musi mieć elementy graficzne, które pozwalają klientom ją identyfikować. Taki system znaków graficznych, które stanowią symbole danego przedsiębiorstwa, stanowi identyfikację wizualną firmy. To, jak firma jest postrzegana przez klientów, zależy w sporej mierze od jakości elementów graficznych oraz stopnia ich rozpowszechnienia.

Bardzo podobnie sytuacja wygląda w sytuacji marki. Kwestie wizerunkowe są ściśle powiązane z pozycją firmy na rynku.
Jak kształtować wizerunek firmy i marki?
Głównie powinniśmy sobie zdawać sprawę, że wizerunek marki, który świetnie sprawdza się w postaci tradycyjnej, czyli przykładowo katalogowej, nie za każdym razem musi cieszyć się równie dobrym odbiorem w wersji elektronicznej. Internet rządzi się swoimi prawami i wbrew pozorom jest bardzo wymagający. Wielokrotnie wizerunek firmy albo marki musi być stworzony na nowo na potrzeby strony internetowej. W takich wypadkach bardzo przydatna jest księga znaku, która ułatwia pracę nad przystosowaniem symboli graficznych do potrzeb wykorzystania w internecie.
Często wykorzystywanym narzędziem, które pozytywnie wpływa na wizerunek marki, jest tworzenie stron dedykowanych konkretnemu produktowi. Są tak zwane witryny produktowe. Takie działania nie wymagają dużych nakładów majątkowych, a są skuteczne w budowaniu wizerunku a także jego utrwalaniu. Należy sobie zdawać sprawę, że wersje papierowe materiałów reklamowych trafiają do docelowych grup klientów. W internecie taka kontrola jest ograniczona. A dodatkowo właściwie każdy użytkownik globalnej sieci może w intuicyjny i szybki sposób sprawdzić konkurencję. Strona www, jest więc ważnym elementem dokonywania wyboru przez ewentualnych klientów. Wszystkie jej elementy powinny być z dokładnością przemyślane i dopracowane. Każda niedbałość będzie świadczyła o naszym nieprofesjonalnym podejściu.
Elementy wizerunkowe firmy są również wykorzystywane w kampaniach reklamowych. W kampaniach internetowych wykorzystuje się przykładowo tak zwane banery reklamowe. Powszechnie stosowany jest również mailing, czyli przesyłanie klientowi docelowemu materiałów reklamowych oraz utrzymywanie z nim stałego kontaktu. Odpowiedni wizerunek w internecie przekłada się na większą rozpoznawalność firmy oraz marki.
Zobacz również: wizerunek marki.